Iraq seeks Rapiscan vehicles and ZBV systems from US

مشاة، دروع، قوات خاصة و غيرها
صورة العضو الشخصية
صلاح الدين الأيوبي
Major - Raid
Major - Raid
مشاركات: 1244
اشترك في: الخميس أغسطس 16, 2012 10:53 am

Iraq seeks Rapiscan vehicles and ZBV systems from US

مشاركة بواسطة صلاح الدين الأيوبي » الاثنين مارس 04, 2013 5:42 pm

US Congress has received a notification from the Defense Security Cooperation Agency (DSCA) over a potential foreign military sale (FMS) of Rapiscan system vehicles and associated equipment to Iraq.

Under the estimated $600m deal, Iraq has requested to supply a total of 90 M45 and 40 M60 Rapiscan Mobile Eagle high-energy mobile system vehicles, as well as 70 American Science and Engineering-built Z Backscatter vans (ZBV).

Additional equipment support as part of the proposed package, includes the provision of spare and repair parts, support equipment, personnel training and equipment, quality assurance teams, tools and test equipment, in addition to other elements of related logistical support services.

The Rapiscan systems and vehicles are expected to contribute to a stable, sovereign, and democratic Iraq by enhancing the country's ability to safeguard its critical infrastructure, as well as reducing terrorist and insurgent activities.

Primarily intended to be used for scanning vehicle interiors, the Z Backscatter vans will detect contraband movement through borders and checkpoints, eventually providing the country with a solution to also restrict the operational capabilities of insurgent and terrorist groups.

The potential sale will help the US directly boost the security of Iraq, while also contributing to its foreign policy and national security.

Rapiscan Systems and American Science and Engineering are scheduled to serve as prime contractors for the FMS programme.

Equipped with a mobile scanner and a 4.5 MV X-ray imaging system, the Eagle M45 can easily inspect cargo and vehicle, while the Eagle M60 is widely used for inspection of dense and densely-packed cargo, and also for scanning of objects measuring up to 5m in height.

Currently operational in 55 countries, the ZBV is a manoeuvrable and versatile cargo and vehicle screening system used for detection of explosives, drugs and other threats in high-throughput environments.

صورة

صورة

صورة

صورة


source : http://www.army-technology.com/news/new ... systems-us
إذا تخلي عنك العالم فتذكر ان الله دائما معك لا يتخلي عنك.

قناتي علي اليوتوب

http://www.youtube.com/channel/UCjV11LXG3wtegXs0lRE64Wg/feed?filter=2

ابن بغداد
Captain - Naqib
Captain - Naqib
مشاركات: 769
اشترك في: الأحد ديسمبر 02, 2012 12:54 pm

Re: Iraq seeks Rapiscan vehicles and ZBV systems from US

مشاركة بواسطة ابن بغداد » الثلاثاء مارس 05, 2013 10:46 pm

يطور العراق قدراته الأمنية لكشف العبوات الناسفة عبر التزود بدفعة كبيرة من مركبات نظام رابيسكان المتطورة التي من شأنها أن تغير معطيات ووقائع الشارع العراقي بواسطة التكنولوجيا الأميركية الجديدة.
فقد أعلنت وكالة التعاون الأمني والدفاعي الأميركية في تقرير موجه إلى الكونغرس، في 27 شباط/ فبراير، عن صفقة جديدة قيمتها بـ600 مليون دولار أميركي، من المزمع توقيعها مع العراق لبيعه عدد من مركبات "رابيسكان سيستمز" (Rapiscan Systems) المتطورة، بالإضافة إلى المعدات الخاصة بها وقطع الغيار والتدريب والدعم اللوجستي. تشمل الصفقة شراء 90 نظام موبايل إيغل (Mobile Eagle) عالي الطاقة من طراز إم45 رابيسكان (M45 Rapiscan) و40 نظام موبايل إيغل متنقّل عالي الطاقة من طراز إم60 رابيسكان (M60 Rapiscan) و70 شاحنة صغيرة من طراز Z Backscatter من شركة أميركيان ساينس إند إنجينيرينغ (American Science and Engineering) بالإضافة إلى قطع الغيار والدعم الخاصة بها وتدريب الأطقم ومعدات التدريب وفرق تأمين الجودة ومعدات الاختبار والنشرات والبيانات التقنية ومساعدة المتعاقد التقنية والحكومية وأنوع أخرى من الدعم اللوجستي. من شأن النظام الجديد أن يعزز قدرة العراق على حماية بناه التحتية الهامة ودرء النشاطات الإرهابية. وستستخدم النظم المزودة بعتاد Z Backscatter لمسح ما بداخل المركبات، بحيث يوفر للحكومة العراقبة مادة تتولى كبح قدرة المتمردين والإرهابيين على العمل، عبر ضبط تحركهم عبر الحدود ومراكز التفتيش. والنظام Mobile Eagle مصمم لإجراء مسح للمركبات وشاحنات النقل للتحقق من محتوياتها وكشف وجود عمليات تهريب مخبّأة مثل الأسلحة والمتفجرات والمخدرات. تساعد القدرات العملانية المتوافرة في نظام Eagle M60 في إيجاد المعدات المهرّبة أو المشعّة في الحمولات المنقولة.
(SDA)

ابن بغداد
Captain - Naqib
Captain - Naqib
مشاركات: 769
اشترك في: الأحد ديسمبر 02, 2012 12:54 pm

Re: Iraq seeks Rapiscan vehicles and ZBV systems from US

مشاركة بواسطة ابن بغداد » الثلاثاء مارس 05, 2013 11:03 pm

صورة
صورة

صورة العضو الشخصية
التوبوليف العراقية
Lieutenant Colonel - Muqqadam
Lieutenant Colonel - Muqqadam
مشاركات: 2748
اشترك في: السبت نوفمبر 27, 2010 6:29 pm
مكان: Dubai - UAE

Re: Iraq seeks Rapiscan vehicles and ZBV systems from US

مشاركة بواسطة التوبوليف العراقية » الأربعاء مارس 06, 2013 1:40 pm

صورة
المعرفة تسبق النصر، والجهل يسبق الهزيمة

ضرغام الركابي
Major - Raid
Major - Raid
مشاركات: 1416
اشترك في: الجمعة مارس 16, 2012 11:08 pm

اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة ضرغام الركابي » السبت مارس 09, 2013 11:55 am

صورة
صورة
صورة
صورة
صورة

السلام عليكم :
قريبا ً تنتهي مشكلة جهاز كشف المتفجرات .......

يطور العراق قدراته الأمنية لكشف العبوات الناسفة عبر التزود بدفعة كبيرة من مركبات نظام رابيسكان المتطورة التي من شأنها أن تغير معطيات ووقائع الشارع العراقي بواسطة التكنولوجيا الأميركية الجديدة.
فقد أعلنت وكالة التعاون الأمني والدفاعي الأميركية في تقرير موجه إلى الكونغرس، في 27 شباط/ فبراير، عن صفقة جديدة قيمتها بـ600 مليون دولار أميركي، من المزمع توقيعها مع العراق لبيعه عدد من مركبات "رابيسكان سيستمز" (Rapiscan Systems) المتطورة، بالإضافة إلى المعدات الخاصة بها وقطع الغيار والتدريب والدعم اللوجستي. تشمل الصفقة شراء 90 نظام موبايل إيغل (Mobile Eagle) عالي الطاقة من طراز إم45 رابيسكان (M45 Rapiscan) و40 نظام موبايل إيغل متنقّل عالي الطاقة من طراز إم60 رابيسكان (M60 Rapiscan) و70 شاحنة صغيرة من طراز Z Backscatter من شركة أميركيان ساينس إند إنجينيرينغ (American Science and Engineering) بالإضافة إلى قطع الغيار والدعم الخاصة بها وتدريب الأطقم ومعدات التدريب وفرق تأمين الجودة ومعدات الاختبار والنشرات والبيانات التقنية ومساعدة المتعاقد التقنية والحكومية وأنوع أخرى من الدعم اللوجستي. من شأن النظام الجديد أن يعزز قدرة العراق على حماية بناه التحتية الهامة ودرء النشاطات الإرهابية. وستستخدم النظم المزودة بعتاد Z Backscatter لمسح ما بداخل المركبات، بحيث يوفر للقوات العراقية قدرة اكبر على كشف المتفجرات والاسلحة بشكل يضيق مساحة الإرهابيين على العمل، عبر ضبط تحركهم عبر الحدود ومراكز التفتيش. والنظام Mobile Eagle مصمم لإجراء مسح للمركبات وشاحنات النقل للتحقق من محتوياتها وكشف وجود عمليات تهريب مخبّأة مثل الأسلحة والمتفجرات والمخدرات. تساعد القدرات العملانية المتوافرة في نظام Eagle M60 في إيجاد المعدات المهرّبة أو المشعّة في الحمولات المنقولة.
(SDA)......
فـإن نـغلب فــغــلابــون قـدمـــــا **** وإن نــغـلـب فـغـيـر مـغـلـبـيـنــا

ومــا إن طـبـنـا جـبـن ولــكـــن **** مــنـايــانــا ودولـة آخـريـنــــــــا

فـقـل لـلـشــامـتـيـن بــنا أفـيـقـوا **** سـيـلـقى الشـامـتـون كـما لـقـيـنـا

صورة العضو الشخصية
علي العراقي
Recruit
مشاركات: 6
اشترك في: الخميس مارس 07, 2013 10:35 pm

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة علي العراقي » السبت مارس 09, 2013 1:51 pm

شكرا اخوي على الخبر واتمنى ان يكون افضل من (ابو الاريل)

ايسوس العراق

Re: أخبار القوات المسلحة

مشاركة بواسطة ايسوس العراق » الثلاثاء سبتمبر 17, 2013 10:09 pm

شحن الوجبة الاولى من اجهزة " RDS " الكاشفة للمتفجرات الى العراق
المدى برس/ بغداد
كشفت شركة جيومتركس "انكوربوريشن" اليابانية ــ الامريكية، اليوم الاثنين، عن شحن الوجبة الاولى من منظومات جهاز (RDS) للكشف عن المتفجرات الى العراق "، وبينت أن الجهاز "يستطيع الكشف عن المتفجرات بمديات بعيدة دون ان يكشفه أحد"، وفي حين لفتت الى أنه "لا يصدر عنه اشارات يرصدها الاعداء الذين يحاولون الكشف عن المؤسسات الامنية"، أكدت أنه "يعطي فرصة لرجل الامن بتطويق المشتبه به والحيلولة دون وصوله للهدف".
وقالت شركة جيومتركس انكوربوريشن (Geometrics Inc)، وهي فرع من شركة اويو (OYO) اليابانية التي تتخذ من مدينة سان جوز في كاليفورنيا الامريكية مقرا لها، في بيان لها نقله موقع (PRWeb) الاخباري الامريكي، وأطلعت عليه (المدى برس)، إنها " شحنت شحنتها التجارية الاولى من منظومات RDS للكشف عن المتفجرات الى العراق"، وتابعت إن "عملية التدريب على الجهاز وعرضه ستتم في دبي خلال شهر تشرين الاول".
واضافت الشركة في بيانها أن "منظومة جهاز RDS للكشف عن المتفجرات مصمم لاجراء المسح والكشف عن المتفجرات التي يحملها الاشخاص وكذلك العبوات الناسفة والعبوات اللاصقة"، مبينة أن "فائدة هذا الجهاز تتمثل بأنه يستطيع الكشف عن المتفجرات باجراء عملية المسح التي تشمل مديات بعيدة دون ان يستطيع احد الكشف عن الجهاز نفسه".
وتابعت الشركة في بيانها أن "الطوابير الطويلة عند نقاط التفتيش الامنية قد اصبحت اهدافا للهجمات الارهابية وفرصة لتنفيذ هجوم من قبل شخص واحد يحمل متفجرات او اسلحة رشاشة اوتوماتيكية او مسدسات"، مؤكدة أن "اجهزة RDS معدة للاستخدام في المناطق العامة حيث التجمعات المزدحمة من المستطرقين، اذ تتمكن هذه المنظومة من تحديد الاشخاص الذين قد يكونون حاملين لاسلحة او متفجرات معدة لهجوم واسع وذلك قبل وصولهم لاماكن تجمع الناس"، منبهة الى أن "الجهاز يعطي فرصة لرجل الامن تطويق الشخص المشتبه به في منطقة آمنة والحيلولة دون وصوله للهدف".
ولفتت الشركة الى أن "مؤسسات الحكومة الامريكية تقوم باستخدام هذه المنظومة التي توفر ظروف امنية في مواقع مدنية وعسكرية مختلفة ويمكن استخدام هذه المنظومة الامنية التي يمكن مراقبتها عن بعد في مؤسسات القطاع الخاص حيث التجمعات الحاشدة من الناس مثل ساحات الملاعب وقاعات الاحتفالات والمناسبات والمحافل الاخرى التي تشهد تجمعات بشرية كبيرة".
وبينت الشركة أنه "خلافا عن اجهزة كشف المتفجرات التقليدية التي تعتمد على تكنولوجيا الموجات الحثية الكهرومغناطيسية فان منظومة RDS لا تصدر عنها اشارات التي يمكن رصدها من قبل الاعداء الذين يحاولون الكشف عن الاجهزة الامنية قرب نقاط التفتيش ومداخل المؤسسات الامنية والحكومية"، مؤكدة أن "جهاز RDS يوفر وسيلة كشف استباقية لاعداد كثيرة من الناس والكشف عن المشتبه بهم بشكل سريع".
وشددت الشركة على أن "هذا الجهاز ليس من شأنه ان يحل محل المنظومات الامنية التقليدية بل انه يعتبر كتعزيز امني اكثر في المواقع التي تستخدم فيها هذه الاجهزة لاجراء عملية المسح على اعداد ضخمة من الناس".
وكانت وزارة الداخلية العراقية اعلنت، يوم امس الأحد، عن إنهاء التحقيقات الخاصة بأجهزة كشف المتفجرات، وفي حين بينت أن ملف الموضوع أحيل للقضاء وهيئة النزاهة، أكدت "تورط" أسماء جديدة في تلك الصفقة.
وكان المتحدث باسم هيئة النزاهة، حسن كريم، قال في بيان تسلمت (المدى برس) نسخة منه، في،(الـ13 من أيار 2013)، إن هناك تطوراً مهماً في قضية جهاز كشف المتفجرات حيث تم إصدار خمسة أوامر قبض بحق مديري الشركات المجهزة، مضيفاً أن رجل الأعمال البريطاني جيمس ماكورميك، هو الآخر مشمول بأمر القاء القبض، وأنه حكم في (الثاني من أيار 2013)، بالسجن عشر سنوات بعد إدانته، من قبل المحكمة البريطانية، ببيع أجهزة مزيفة للكشف عن المتفجرات إلى العراق.

hayder
Field Marshal - Muheeb
Field Marshal - Muheeb
مشاركات: 3078
اشترك في: الأربعاء أكتوبر 06, 2010 10:21 pm
مكان: Europe

Re: أخبار القوات المسلحة

مشاركة بواسطة hayder » الأربعاء سبتمبر 18, 2013 12:16 pm

well this is the system... http://rds.geometrics.com/

At least the company making it is "legit"... But I do wonder if it really works. It has no customers as I can see except Iraq... not a good omen.
Geometrics is teaming with Sierra Romeo, LLC to produce and market the Rogue Detection System (RDS) designed for surveillance and interdiction of Person-Borne Improvised Explosive Devices (PBIED’s) and concealed weapons. Based on Geometrics state of the art high speed high sensitivity cesium vapor magnetometers and unique and easy to use operator software, the system can detect ferrous materials used in PBIED’s (nails, ball bearings, screws) and other weapons containing magnetic materials such as steel and nickel.

The threshold detection system is easy to calibrate and can be set up by one person. The RDS comprises two sensor systems in camouflaged containers (road cones or other barriers) and an automatic computer based control and alarm system. Sensitivity is set through sensor separation and a one-step operator setting. False positives are minimized through the use of infrared motion detection combined with the magnetic gradiometer system.

Originally designed for and used by the US Military, RDS has been reengineered for commercial and civilian security monitoring use.
Cesium vapor magnetometer is the sensor...
http://www.geometrics.com/geometrics-pr ... netometer/

صورة
Geometrics introduces the new G-824A Suprema-C Cesium Vapor magnetometer with an ultra-high sensitivity of 350 fT/√Hz RMS sensitivity and ultra high sample rates up to 1000 Hz.
and
The Geometrics Model G-824A mates the well-proven high-performance cesium sensor with new sensitive internal sensor driver and Larmor counter electronics. Improved low noise amplifiers have now lowered the noise floor to approximately 350 fT (femto-Telsa). This advanced integrated magnetometer provides unmatched versatility in performance, small size, low weight, wide application range and cost effectiveness.

The system's high performance and multi-function capability are excellent for mapping geologic structure for mineral and gas exploration. Rapid sample rates enhance the detection and delineation of targets for environmental, archaeological or UXO and EOD surveys. Detection ranges, classification and precision mapping are improved by the G-824A performance and in some cases provide results not achievable by any other means. The G-824A meets the highest standards for airborne, land or marine surveys meeting rigorous vibration and environmental testing standards.

Gradiometer sensor arrays are particularly effective for geologic mapping and search. The G-824A provides the ability to concatenate RS-232 outputs from up to 8 sensor/counter assemblies into a single digital stream, transmitted up a single cable and record on a single computer serial port. Each of these sensors is synchronized to within 1ms for simultaneous measurement and true gradient measurements.
Features:

Airborne and vehicle applications with multi-sensor array capability
Extreme Sensitivity and Speed - 350 fT/√Hz RMS and 1000 Hz with internal counter
Very Low Heading Error ─ ±0.15nT over 360˚equatorial and polar spins. Systems supplied with spin curves for gradiometer installation curve matching
Versatility - includes 6 channel 12 bit A/D converters for digitization of altimeter or other analog signals, digital data stream concatenation, telemetry option, wide voltage range
Reliability and Ruggedness - Cesium magnetometers never need be returned to factory for calibration or tuning. Design for tough environmental conditions and high "G" loads
Gradiometer arrays offering simultaneous operation of up to eight separate sensors using the designed-in serial port concatenation capability
Geometrics offers complete turnkey systems including birds, stingers, wingtip installation accessories as well as digital data acquisition systems, post acquisition Magnetic Compensation software, Flight path recovery cameras, GPS navigation, gamma ray spectrometers and post acquisition data processing software and training


But do such technologies detect explosives?

http://www.uxoinfo.com/uxoinfo/detection.cfm
agnetometers

Magnetometers are instruments designed to measure the minute magnetic fields associated with ferrous materials. In general there are two types of magnetometers - vector and total field. Vector magnetometers include fluxgate and SQUIDs measure a single component of the field. Total field magnetometers include proton precision and cesium vapor sensors, which measure the magnitude of the magnetic field but not its direction. Magnetometers used in UXO detection usually have sensitivities of less than one nano Tesla (nT). A ferrous object in an ambient field has associated with it a magnetic dipole moment, which in general may be composed of a permanent moment and an induced moment. In the case of UXO the induced moment is proportional to the ambient earth's magnetic field assuming that the ambient field is spatially and temporally constant during the transverse of the magnetometers. A typical ambient field at northern latitudes is around 60,000 nT so even small fractional variations can strongly influence a survey and the ability to detect anomalies. During a magnetometer survey geophysics often use a base or reference station to correct for fluctuation in the ambient field over the survey time. The base station and survey data are usually related by time tags for comparison and correcting.

Magnetometers are common anomaly detectors used in UXO surveys because many of the UXO contain a considerable amount of ferrous material. Magnetometers can be used to determine the approximate location of a ferrous anomaly by the field of its dipole moment. The size of an object can also be determined from the size and orientation of the induced moment.
That's a good "maybe".

Maybe a scientific review?

http://proceedings.spiedigitallibrary.o ... id=1696685
abstract
Detection and discrimination of unexploded ordnance (UXO) in areas of prior conflict is of high importance to the international community and the United States government. For humanitarian applications, sensors and processing methods need to be robust, reliable, and easy to train and implement using indigenous UXO removal personnel. This paper describes system characterization, system testing, and a continental United States (CONUS) Operational Field Evaluations (OFE) of the PAC-MAG man-portable UXO detection system. System testing occurred at a government test facility in June, 2010 and December, 2011 and the OFE occurred at the same location in June, 2012. NVESD and White River Technologies personnel were present for all testing and evaluation. The PAC-MAG system is a manportable magnetometer array for the detection and characterization of ferrous UXO. System hardware includes four Cesium vapor magnetometers for detection, a Real-time Kinematic Global Position System (RTK-GPS) for sensor positioning, an electronics module for merging array data and WiFi communications and a tablet computer for transmitting and logging data. An odometer, or “hipchain” encoder, provides position information in GPS-denied areas. System software elements include data logging software and post-processing software for detection and characterization of ferrous anomalies. The output of the post-processing software is a dig list containing locations of potential UXO(s), formatted for import into the system GPS equipment for reacquisition of anomalies. Results from system characterization and the OFE will be described. © (2013) COPYRIGHT Society of Photo-Optical Instrumentation Engineers (SPIE). Downloading of the abstract is permitted for personal use only.



and
http://archeosciences.revues.org/1781
Magnetic prospecting is increasingly used to map archaeological remains. Indeed, this method has its interest compared to other approaches, such as electrical resistivity method. Independent of the soil water content, it combines speed with high spatial resolution. Moreover, the sensors developed over the last fifteen years are sensitive to minimal changes in the magnetic signal. They rely on instrumental principles that can be very different. Caesium magnetometers and fluxgate gradiometers are currently the magnetic prospecting instruments used most often to perform archaeological research.

2In this study, the results of a Geometrics G858 magnetometer with two caesium sensors have been compared with those of a Foerster FEREX 4.032 gradiometer with four fluxgate sensors. The signal measured by each instrument is different. Each caesium sensor measure the intensity of the total magnetic field which depends on the soil-sensor distance. A common configuration consists of two sensors positioned one above the other. The difference between signals measured by each sensor (in this study: 0.3 m high signal minus 1.2 m high signal), called the pseudogradient, allows the temporal variations of the total field to be removed. The fluxgate sensors measure the gradient of the vertical component of the magnetic field between two points spaced at 0.65 m. Consequently, the FEREX gives only a single value per profile while the G858 provides three (total field at two heights and pseudogradient). In addition, the sensitivity of FEREX is lower: 0.3 nT (depending on the manufacturer) against 0.1 nT for the G858 (Mathé et al., 2006). This implies a lower detection ability for the FEREX (Linford et al., 2007).

3Based on this observation, we tested both systems on several sites with a variety of archaeological structures (ovens, fireplaces, pools, ditches, stone walls). A caesium sensor located close to the soil, i. e., close to the magnetic sources, detects the most informative signal from not only superficial but also deeper sources (Fig. 1). The sensor that is used as reference to remove the temporal variations is sensitive to the deeper structures, i.e., the sources of plurimetric anomalies. It is not placed high enough (1.2 m) not to be disturbed by part of the soil signal (Mathé et al., 2006). The pseudogradient is therefore less intense than the anomaly measured close to ground level. In some cases, this may result in loss of information. This corresponds also to a filtering of anomalies which have greater spatial extension (Fig. 1B). The pseudogradient then reveals details not easily visible on the map of total field variations. In this case, the FEREX gradiometer produces a high performance. Its four sensors can not only reduce the acquisition time, but also double the spatial resolution. And this parameter is decisive for the interpretation of the magnetic signal (Mathé and Lévêque, 2003).

Figure 1: Magnetic survey of a Gallo-Roman villa.
Figure 1: Magnetic survey of a Gallo-Roman villa.
Agrandir Original (png, 264k)

A) Maps of magnetic anomalies. The presented values are the differences in the median of each profile. G858 magnetometer: bottom sensor is at 0.3 m, top at 1.2 m above soil surface; 10 measurements per m². FEREX gradiometer: each sensor, 0.3 m above soil surface, 0.65 m length; 20 measurements per m². B) Slices 1 and 2. Total field measured near the soil surface shows the highest dynamics (metric and decimetric variations). Vertical gradient is here the best method to underline the decimetric anomalies which are not detected by the top sensor (only metric variations).

4On a site prospected with the two instruments for the same spatial resolution (Fig. 2), the quality of information collected depends on the nature and location of magnetic sources. When several ovens are close together, they create intense anomalies which are combined. These anomalies are more easily identified in the pseudogradient or the vertical gradient signal than in the total field. On the other hand, unlike the caesium sensor located near the surface, these devices will not detect large and weak anomalies (structures oriented NW-SE). This is especially true because of the lower sensitivity of fluxgate gradiometers (Linford et al., 2007). A total field sensor is more suitable for mapping archaeological structures significantly disturbing the field but with low gradients. In this case, gradiometers can identify most often only the structure limits (for example, only the edges of a wide ancient road are detected).

Figure 2: Magnetic survey of a production site of Gallo-Roman ceramics.
Figure 2: Magnetic survey of a production site of Gallo-Roman ceramics.
Agrandir Original (png, 118k)

Spatial resolution of each map is 20 measurements per m². These results are obtained after removal of the median of each profile and pole reduction. The pseudogradient and the vertical gradient show only ovens, while the variations of the total field at 0.3 m height exhibit associated structures.

5The gradient of the field is also less informative than the field itself on sites with many intense and small magnetic sources. This is, for example, the case of a brick-production site (Fig. 3). Multiple fragments of bricks, bearing thermoremanent magnetization and scattered on the soil surface, are the cause of a strong spatial variation of the magnetic signal (high frequency noise). They make it difficult to identify archaeological structures with the exception of ovens. Most of the signal in this case is constituted by elements which are not in place, thus of lesser interest. The total field, even measured at 1.2 m above the soil, is much more efficient here. Indeed, it is the magnetization of non-displaced structures, mainly induced magnetization (except for ovens) that constitutes the largest part of the signal. It should be noted that the further from the soil that the field is measured, the lesser the disturbance due to bricks because the orientation of thermoremanent magnetizations is random.

Figure 3: Magnetic survey of a brick-production site near a medieval abbey.
Figure 3: Magnetic survey of a brick-production site near a medieval abbey.
Agrandir Original (png, 177k)

Spatial resolution of each map is 7 measurements per m². These results are obtained after removal of the median of each profile and pole reduction. The pseudogradient shows only three ovens, while the variations of the total field (top and bottom sensors) exhibit associated structures to the south and east of the ovens.

6Finally, the total field appears to be the more informative measurement. Of course, the FEREX gradiometer is useful in covering large sites quickly and with high resolution. However, it has its limitations in terms of the ability to detect archaeological structures which create only weak magnetic field variations. Its use therefore runs the risk of not obtaining as much information as with a total field magnetometer, such as the G858. The latter, on the other hand, requires much more time to prospect with the same resolution. Using a system with four or more caesium sensors seems to be the best solution to avoid having to choose a compromise between quality, speed and spatial resolution.
So basically if they use a system with 4 cesium magnetometers they can actually build up a good picture for UxO detection if the software is "smart enough" to focus on the types of metals / materials used in explosive construction.

ضرغام الركابي
Major - Raid
Major - Raid
مشاركات: 1416
اشترك في: الجمعة مارس 16, 2012 11:08 pm

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة ضرغام الركابي » الجمعة سبتمبر 20, 2013 12:02 pm

وهذا الخبر جديد ومؤكد من قبل لجنة الامن والدفاع النيابية :
قريبا ً وصول اجهزة ار دي اس .... من تصنيع شركة يابانية امريكية مشتركة
.
http://www.almowatennews.com/index.php/ ... 00-05.html
فـإن نـغلب فــغــلابــون قـدمـــــا **** وإن نــغـلـب فـغـيـر مـغـلـبـيـنــا

ومــا إن طـبـنـا جـبـن ولــكـــن **** مــنـايــانــا ودولـة آخـريـنــــــــا

فـقـل لـلـشــامـتـيـن بــنا أفـيـقـوا **** سـيـلـقى الشـامـتـون كـما لـقـيـنـا

صورة العضو الشخصية
التوبوليف العراقية
Lieutenant Colonel - Muqqadam
Lieutenant Colonel - Muqqadam
مشاركات: 2748
اشترك في: السبت نوفمبر 27, 2010 6:29 pm
مكان: Dubai - UAE

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة التوبوليف العراقية » الأحد سبتمبر 22, 2013 7:09 pm

المشكلة مو بالاجهزة وانما بالفساد الاداري .. شنو الفائدة من جهاز متطور للغاية .. اذا كان الذي يعمل عليه يتلقى اوامر من جهات عليا فاسدة ... !!!! :ymdevil: !!!!!
المعرفة تسبق النصر، والجهل يسبق الهزيمة

ايسوس العراق

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة ايسوس العراق » الجمعة سبتمبر 27, 2013 9:58 pm

شركة كندية تفوز بعقد لتصدير روبوتات للكشف عن المتفجرات والعبوات الناسفة والتعامل معها للعراق

قيمه العقد 20 مليون دولار

http://www.qinetiq.com/what/products/Pa ... otics.aspx
موقع الشركة



مصدر الخبر
http://washingtontechnology.com/article ... obots.aspx

صورة العضو الشخصية
TangoIII
Lieutenant Colonel - Muqqadam
Lieutenant Colonel - Muqqadam
مشاركات: 14859
اشترك في: الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 6:11 pm
مكان: some where out home
اتصال:

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة TangoIII » الثلاثاء نوفمبر 26, 2013 11:40 pm

الديوانية تتسلم أول عجلة كشف متفجرات وتؤكد حاجتها لثلاث أخرى لتأمين مداخلها الرئيسة

صورة



المدى برس/ الديوانية

أعلنت إدارة الديوانية، اليوم الثلاثاء، عن تسلم أول عجلة متخصصة بكشف المتفجرات، وفي حين بينت أنها تحتاج إلى ثلاث عجلات أخرى "على الأقل" لتأمين مداخلها الرئيسة، أكدت أن وزارة الداخلية وعدتها بالمزيد منها خلال المدة المقبلة.

وقال رئيس اللجنة الأمنية العليا، محافظ الديوانية، عمار المدني، في حديث إلى (المدى برس)، إن "قيادة الشرطة تسلمت اليوم أول عجلة متخصصة بكشف المتفجرات، مشيراً إلى أن "العجلة ستباشر عملها في سيطرة درع الجنوب، على الطريق السريع الرابط بين محافظات الوسط والجنوب بالعاصمة بغداد".

وعزا المدني، وضع العجلة على الطريق الدولي المؤدي للديوانية، إلى "دخول أغلب السيارات المفخخة من محافظات بابل وبغداد إلى الديوانية من خلاله"، مبيناً أن "المحافظة بحاجة إلى ثلاث عجلات من هذا النوع على الأقل، لتأمين مداخلها الرئيسة".

وأضاف المحافظ، أن "وزارة الداخلية وعدت بتجهيز الديوانية بالمزيد من عجلات كشف المتفجرات خلال الأيام المقبلة"، لافتاً إلى ان تلك "العجلات ستعمل في سيطرات عفك، (شرقي الديوانية"، وعلى الطريق العام الذي يربط المحافظة ببابل من جهة الشمال".

http://www.almadapress.com/ar/news/2185 ... 8%B1%D8%A7

ايسوس العراق

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة ايسوس العراق » الخميس نوفمبر 28, 2013 11:56 am

بعد تجهيز الديوانية بسيارة كشف متفجرات قبل يومين
سيارة كشف المتفجرات تضبط مفخخة شمالي الديوانية !
الديوانية/ المسلة: أفاد مصدر في شرطة محافظة الديوانية، اليوم الخميس، بأن قوة أمنية ضبطت سيارة مفخخة شمالي المحافظة بواسطة سيارة كشف المتفجرات.

وقال المصدر لـ"المسلة" إن "نقطة تفتيش تابعة للشرطة المحلية تمكنت من ضبط سيارة مفخخة واعتقال شخصين كانا بداخلها شمالي محافظة الديوانية"، مبينا ان "القوات الأمنية اقتادتهم الى مركز امني للتحقيق معهم".

وأضاف المصدر الذي اشترط عدم الكشف عن اسمه ان "سيارة كشف المتفجرات نجحت في كشف السيارة المفخخة، بعدما نصبت قبل يومين".

صورة العضو الشخصية
TangoIII
Lieutenant Colonel - Muqqadam
Lieutenant Colonel - Muqqadam
مشاركات: 14859
اشترك في: الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 6:11 pm
مكان: some where out home
اتصال:

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة TangoIII » الأربعاء ديسمبر 11, 2013 9:38 pm

المثنى تتسلم أول عجلة لكشف المتفجرات وتخصص 12 مليار دينار لشراء عجلات آخرى

صورة


المدى برس/ المثنى

أعلنت محافظة المثنى، اليوم الاربعاء، تسلمها أول عجلة متخصصة بكشف المتفجرات من وزارة الداخلية سيتم نصبها عند المدخل الشمالي للمحافظة، وأشارت إلى تخصيص 12 مليار دينار لشراء عجلات أخرى، وفي حين اكدت أن هذه العجلة ستسهم بصد "الهجمات الإرهابية".

وقال محافظ المثنى، ايراهيم الميالي في حديث إلى (المدى برس)، إن "المحافظة تسلمت أول عجلة متخصصة بكشف المتفجرات، سيتم نصبها عند المدخل الشمالي لمدينة السماوة"، مبينا أن "العجلة ستسهم في صد الهجمات الإرهابية، بعد أستهداف المحافظة سابقا ومن أجل تجنب استهدافها مجددا".

وأضاف الميالي أن "تكرار استهداف المحافظة من قبل الجماعات الارهابية مكن القوات الأمنية من إيجاد خطط جديدة لكشف المتفجرات"، مشيرا إلى أن "السيارة مزودة بأحدث تقنيات لكشف المواد المتفجرة"، عادا اياها "السيارة الأولى من نوعها".

من جهته قال رئيس مجلس المحافظة حاكم الياسري في حديث إلى (المدى برس)، "بعد موافقة مجلس المحافظة على تخصيص 12 مليار دينار لشراء سيارات سونار وبمواصفات حديثة، سيتم توزيعها على مداخل المحافظة".

ولفت الياسري إلى أن "وزارة الداخلية جهزت المحافظة بسيارة سونار لكشف المتفجرات لتنصب في سيطرة مدخل السماوة الشمالي، ونحن الان بانتظار مركبات أخرى لتنصب ببقية المناطق التي قد تكون مستهدفة".

وكان مجلس محافظة المثنى، أعلن في التاسع من كانون الاول 2013، تخصيص 12 مليار دينار عراقي لتجهيز المحافظة بمنظومة كشف المتفجرات المتنقلة، وفيما لفت إلى سحب مبلغ خمسة مليارات دينار مخصصة لعلاج الاورام السرطانية وأجهزة اخرى كانت مخصصة لدائرة صحة المثنى وإضافتها للجانب الامني، أكدت قيادة شرطة المحافظة أن القرار جاء بعد "سلسلة الهجمات الإرهابية" التي إستهدفت المحافظة.

يذكر أن محافظة المثنى ومركزها مدينة السماوة، التي يغلب على سكانها الطابع العشائري، تشهد استقرارا امنيا أسوة بمعظم المحافظات الجنوبية المجاورة لها، وهي الأولى من بين المحافظات التي استلمت ملفها الأمني.

http://www.almadapress.com/ar/news/2263 ... 8%B1%D8%A7

صورة العضو الشخصية
TangoIII
Lieutenant Colonel - Muqqadam
Lieutenant Colonel - Muqqadam
مشاركات: 14859
اشترك في: الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 6:11 pm
مكان: some where out home
اتصال:

Re: اجهزة كشف متفجرات جديدة من مناشئ امريكية

مشاركة بواسطة TangoIII » الجمعة ديسمبر 13, 2013 12:46 am

ذي قار تستعين بعجلتين لكشف المتفجرات لحماية زوار الاربعينية

أعلنت إدارة محافظة ذي قار، اليوم الخميس، دخول عجلتي سونار لحماية زوار الاربعين من الهجمات "الارهابية"، وفيما بينت أن العجلتين دخلتا الخدمة بأمر من وزارة الداخلية لتعزيز الجهد الامني في المحافظة، أكدت حاجتها الى ست سيارات أخرى لكشف المتفجرات وإحباط المخططات "الارهابية" التي تستهدف ارواح وممتلكات المواطنين.

وقال محافظ ذي قار يحيى محمد باقر الناصري في بيان تلقت (المدى برس)، نسخة منه إن "وزارة الداخلية زودت القوات الامنية في المحافظة بعجلتي سونار لكشف المتفجرات والسيارات المفخخة".

وأضاف الناصري أن "القوات الامنية باشرت بتشغيل العجلتين على الطرق الخارجية التي تشهد زخما للزائرين المتوجهين الى مدينة كربلاء المقدسة لاداء زيارة اربعينية الامام الحسين".

وتابع محافظ ذي قار الى ان "العجلتين المخصصتين للمحافظة لا تغطي الحاجة الفعلية للمحافظة في الوقت الحاضر والمحافظة بحاجة الى ست عجلات اخرى لسد العجز في اجهزة كشف المتفجرات وتامين مداخل المحافظة، مبينا أن "إدخال عجلات متطورة للكشف عن المتفجرات في الجهد الامني من شانه ان يعزز قدرات القوات الامنية ويسهم في احباط المخططات الارهابية التي تستهدف ارواح وممتلكات المواطنين".

http://www.almadapress.com/ar/news/2270 ... 8%B1%D8%A7

أضف رد جديد

العودة إلى “Army الجيش\القوات البرية”